Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Ocak 2011 Pazar

Neler Geçti Başımızdan???

Her sene sonu geçen yılın bir sorgulaması yapılır ya, bu seneki olayları okuıyunca, bu blogu neden açma ihtiyacı duyduğumu bir kere daha hatırladım. Aslında önümüzdeki yepyeni seneyi düşününce, daha da çok yazmam gerektiğini farkettim.

Bu sene başımızdan neler geçti? Kaçını bir haftadan fazla konuştuk? Gündemin bu kadar hızlı değiştiği ülkemizde acaba kaçından aklımızda neler kaldı? Ben bu listeye baktığımda maalesef geri kalmış, gündemi bile karmakarışık bir ülke görürken, yine maalesef  ne vatandaşına faydalı olan, ne de "İyi ki bu ülkede yaşıyorum, gurur duyuyorum!" dedirtebilecek şeylere rastlayamamanın üzüntüsünü yaşıyorum.

Topraklarımız üzerinde oynanan oyunlar hala devam ediyor, artarak hem de... Bir Avrupa Birliği sevdası tutturmuşuz, kendimize yetecek, hatta ihraç edecek üretimi yapabileceğimiz bu verimli topraklarımızda şimdi kendi kendimizi "uyum yasaları" adı altında kısıtlıyoruz. "Van minüt" diyerek bizi temsil eden bir başbakan var. Nereden çıktığı, nereye gittiği belli olmayan ama insanların 2 senedir hapiste olduğu bir dava sürüp gidiyor, bunun tazmini nasıl olacak? Memlekete memur alınacak, skandal üzerine skandal ama düzeltilmesi için atılmış herhangi bir somut adım yok, sonucu bekleyen binlercesi dışarıda ama yüzlerce kişi tanıdık kontenjanından görevlerine başladı bile. Şili'de 1 ayı geçkin sürede tüm maden işçileri sağ salim çıkartılırken, bizim maden işçilerimizin kaderinde var ölmek ama suç onların, bu mesleği seçmeselerdi... Tabi bir de Tekel işçileri var ki, onlara söylenecek söz yok, hak aramak ne demek? Karşı gelmek ne demek? Sesimizi fazla yükseltmeyelim, yoksa bakterili et verirler piyasaya haaa!!!

İşte böyle geçti koca bir sene, buyrun size ilk 15 olayımız :

2010 YILINA DAMGASINI VURAN OLAYLAR
1 Avrupa Birliği ve Avrupa Birliği’ne giriş süreci
2 Terör olayları
3 Türkiye-İsrail krizi
4 Ergenekon Davası
5 Referandum
6 Deniz Baykal’ın şok kasedi ve istifası
7 Türban-başörtüsü tartışmaları
8 “Balyoz Darbe Planı” iddiası
9 KPSS skandalı
10 Tekel işçilerinin grevi
11 Doğal felaketler
12 Wikileaks belgeleri
13 1 Mayıs’ın Taksim’de kutlanması
14 Maden ocağındaki patlama
15 Bakterili et skandalı

* MTM Medya Takip Merkezi'nin 2010 yılında, 2 bine yakın gazete, dergi, TV kanalı ve haber sitesinde yaptığı medya takip sonuçlarından derlenmiştir.

Selamlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder