Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Ekim 2010 Cumartesi

Neden Maslow ile başladık?

Bu blogu oluştururken şu günlerde bence en çok düşünmemiz gereken konulardan birisinde daha katılımcı olmak amacını güdüyorum... Memleket nereye gidiyor?

Kendimi, 35 yaşında ancak aklı başına gelmiş birisi olarak harekete geçmek zorunda hissediyorum. Bundan 5 sene sonra belki de geri dönüşü olmayan (ya da daha iyimser bakışla, geri dönmesi daha uzun sürecek) bir yolda ilerleyen Türkiye'de yaşıyor olacağız. Bunun için tam burada, şu noktada bir kesik atmak ve bu gidişata dur demek için neler yapılabileceği konusunda en azından fikirler üretmeye başlamak konusunda kararlıyım. Kimbilir senelerdir yattığımız, demokratik olma adına her şeye hoşgörülü yaklaştığımız bu uykumuzdan uyanıp, bir gün bu yüzlerce fikirden bir kaç tanesini hayata geçirebiliriz.

Maslow'un İhtiyaçlar teorisi benim başlangıç noktam çünkü şunu merak ediyorum : Yaşadığımız ülkede kaçımızın bu piramitte belirtilen ihtiyaçları olması gerektiği gibi karşılanıyor? Kaçımız bu ihtiyaçlarımızın karşılanması için yasal olarak haklarımızı bilerek talepte bulunuyoruz? Kaçımız bıkmadan usanmadan bu taleplerimizin peşine düşüp sonuca ulaşıyoruz?

Bu blogda zaman zaman bilgilendirme yapmayı istiyorum, zaman zaman tartışma yaratacağımı umuyorum. En azından bir adım atıyorum, diğer attığım / atacağım adımları da paylaşacağım.

Selamlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder